wtorek, 27 listopada 2012

Świadczenie usług drogą elektroniczną


W dniu 28 kwietnia 2012 r. weszła w życie nowa ustawa o timeshare z dnia 16 września 2011 r. Tekst ustawy znajduje się TUTAJ

Umowa o świadczenie usług elektronicznych

Rozsądnym zachowaniem przy wyrażaniu zgody na nowe usługi jest ustalenie z konsultantem, że zaczną one obowiązywać dopiero za pewien czas. Chodzi o to, aby przed rozpoczęciem usługi abonament otrzymał pisemne potwierdzenie warunków, na które może się nie zgodzić w ciągu 10 dni i odstąpić od umowy. Termin liczy się od dnia otrzymania warunków.
W przypadku braku odpowiedzi w zakresie złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzania zmian, termin, w którym abonament może odstąpić od dokonanej zmiany warunków umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzania zmian, termin, w którym abonament może odstąpić od dokonanej zmiany warunków umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy. Jeżeli jednak abonent po rozpoczęciu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do 10 dni od dnia otrzymania tego potwierdzenia.


Kary finansowe- operator musi liczyć się z karami nakładanymi przez prezesa urzędu komunikacji elektronicznej. Na podstawie art. 209 ust. 1 pkt 4 prawa telekomunikacyjnego podmioty które naruszają obowiązki informacyjne w stosunku do użytkowników końcowych, podlega karze pieniężnej. Kary te nakładane są przez prezesa UKE, w drodze decyzji w wysokości do 3 proc. przychodu ukaranego podmiotu osiągniętego w poprzednim roku kalendarzowym. Dodatkowo niezależnie od kary pieniężnej, o której mowa w ust. 1 prezes UKE może nałożyć na kierującego przedsiębiorstwem telekomunikacyjnym. Karę pieniężną w wysokości do 300 proc. jego miesięcznego  wynagrodzenia, naliczanego jak do celów ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy.


 Dane osobowe uczestników dyskusji na forach internetowych pod ochroną 

Należy je rozpatrywać z zastrzeżeniem art. 18 ust. 6 ustawy z 2002 r. o świadczeniu usług elektronicznych oraz ustawy  o ochronie danych osobowych II SA/WA 2821/11


Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

uznał, że spółka wywożąca odpady stosowała niedozwolone klauzule
- odebrały konsumentom, możliwość odstąpienia od umowy, gdy zmieniała się cena usługi. Zaś konsument ma zawsze prawo odstąpić od umowy, gdy zmienia się istotne warunki kontraktu.
 - rażąco krótki czas na zgłoszenie reklamacji
- nieprawidłowe ustalenia właściwości sądów

decyzja RWR 61-34/11/ET

Urząd Komunikacji Elektronicznej


www.uke.gov.pl

Prawa i obowiązki konsumenta zasadniczo określają cztery podstawowe akty prawne:

1) ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego.

2)  ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumenckich oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

3) ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

4) ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.

Należy pamiętać, że prawa konsumentów nie są w każdej sytuacji tak samo uregulowane.  Co innego jest w teatrze, na meczu albo w kinie. Należy pamiętać aby czytać to co jest na odwrocie biletu, ogłoszenia przy kasach. Te informacje powinny być napisane tłustym drukiem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz