UOKiK kontrolował regulaminy spółek kolejowych. We wzorcach znalazły się postanowienia, które wyłączały ich odpowiedzialność za tzw. ograniczenie w ruchu pociągów lub za inne bliżej niesprecyzowane okoliczności. W związku z tym klient, który poniósł szkodę i z winy kolei nie dotarł do celu podróży na czas, nie mógł się starać o rekompensatę. Tymczasem każdy przewoźnik odpowiada za szkodę spowodowaną zaniedbaniem- wyjątkiem jest siła wyższa, zdarzenia spowodowane wyłącznie przez osoby trzecie lub samego podróżnego.
Ponadto w wezwaniach do zapłaty za brak biletu nie ma informacji o możliwości złożenia reklamacji. Zgodnie z prawem obowiązkiem przedsiębiorcy jest umieszczanie takiego pouczenia.
Etykiety
- Banki (3)
- Dobra osobiste (3)
- E-commerce (2)
- Egzekucja (1)
- Imprezy Masowe (1)
- Konsumenci (13)
- Media (2)
- Negocjacje (1)
- Odszkodowania (12)
- Prawo autorskie (13)
- Prawo Konstytucyjne (2)
- Prawo reklamy (1)
- Prawo spadkowe (5)
- Prawo Żywnościowe (1)
- Renta wyrównawcza (1)
- Szkody komunikacyjne (5)
- Telekomunikacja (1)
- Wzory pism (5)
- Zabezpieczenia finansowe i prawne transakcji (3)
- Zadośćuczynienie (1)
- Zamówienia publiczne (6)
- Zobowiązania (4)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz