Etykiety
- Banki (3)
- Dobra osobiste (3)
- E-commerce (2)
- Egzekucja (1)
- Imprezy Masowe (1)
- Konsumenci (13)
- Media (2)
- Negocjacje (1)
- Odszkodowania (12)
- Prawo autorskie (13)
- Prawo Konstytucyjne (2)
- Prawo reklamy (1)
- Prawo spadkowe (5)
- Prawo Żywnościowe (1)
- Renta wyrównawcza (1)
- Szkody komunikacyjne (5)
- Telekomunikacja (1)
- Wzory pism (5)
- Zabezpieczenia finansowe i prawne transakcji (3)
- Zadośćuczynienie (1)
- Zamówienia publiczne (6)
- Zobowiązania (4)
czwartek, 16 stycznia 2014
Awaria sieci komórkowej. Kiedy można liczyć na odszkodowanie?
Ostatnia przerwa w dostawie internetu mobilnego w sieci Orange, która miała miejsce w Warszawie i okolicach, została usunięta już po czterech godzinach. Dla osób pozbawionych dostępu do sieci jest to informacja zarazem dobra i zła.
Brak dostępu do sieci w urządzeniach przenośnych powoduje niedogodność, gdy abonent nie może odebrać prywatnej poczty, ale może też narazić na konkretnestraty. Tak jest np. w przypadku taksówkarzy, którzy coraz częściej do kontaktów z korporacjami używają specjalnych aplikacji na urządzenia mobilne. Jeśli następuje przerwa dostępu do sieci, to są pozbawieni kontaktu z centralą, co uniemożliwia im realizowanie zleceń. A więc nie zarabiają. W jaki sposób mogą się ubiegać o odszkodowanie?
– Wszelkie kwestie dotyczące ewentualnych roszczeń klientów będziemy rozpatrywać indywidualnie. Podstawą będzie prawo telekomunikacyjne i regulamin świadczenia usług – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange.
I tu zaczynają się schody. Bo choć art. 104 prawa telekomunikacyjnego (Dz.U. z 2004 r. nr 171, poz. 1800 ze zm.) mówi, że do odpowiedzialności przedsiębiorców telekomunikacyjnych za nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej stosuje się przepisy kodeksu cywilnego, to z zastrzeżeniem, m.in. ustępu drugiego. Ten stanowi zaś, że operatorzy odpowiadają jedynie w zakresie określonym ustawą.
W tym przypadku art. 105 ust. 2 prawa telekomunikacyjnego wyklucza możliwość ubiegania się o rekompensatę, jeśli łączny czas przerw w okresie rozliczeniowym był krótszy niż 36 godzin. Czy to zamyka drogę do uzyskania odszkodowania do telekomu tylko dlatego, że awaria była zbyt krótka?
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz